maandag 9 maart 2009

Sneeuw.

Garagepoort open, hips, het ziet allemaal wit. Een geluk dat mijn autootje binnen stond. Vuilzakken stonden van gisteren wel buiten, zijn der nu witte. Op straat ligt niks, het is enkel op het gras, struiken, allee dingen die een beetje boven de grond uitsteken. Op de baan naar het dorp, ineens groot licht in mijn spiegel, is niet goed heee. Brommer, hij steekt mij gelukkig voorbij, want zo een brommer op twee meter achter mij heb ik niet graag. Verderop staat hem voor het rood licht achter een auto, het heeft hem dus niet geholpen; Ik kan het machien nu beter zien en stel vast dat het op dikke fietsbanden rijdt, dus het is een ligt machientje dat waarschijnlijk opgefokt is. En er ligt wel geen sneeuw op straat, maar plaatslijk zal het wel glad zijn. Groen licht, en hij blijft op een meter van de auto rijden. Ik hoop dat hem defensiever leert rijden zonder dat hem eerst in de krant komt te staan. De auto’s die buiten staan hebben allemaal een wit dakje. Bus een beetje te laat, is normale chauffeur, maar met ouder model van bus. Met dit model kan hij iets sneller rijden, allee optrekken en sneller over de bulten en ik zal geweten hebben. Ogen opengehouden want anders zou het wel eens kunnen zijn dat ik te laat reageer, en ergens terechtkom waar ik niet wil wezen, de middengang. Twee graden, is warm, maar de sneeuw blijft toch liggen. Bus uit Maaseik te laat. Straatlichten uit, het is al klaar als hem aankomt...... hoeven geen schrik meer te hebben in het donker.