woensdag 25 maart 2009

Regen II.

Nog voor ik buiten ben, weet ik het, het regent. Aan de halte staat de bus op mij te wachten, van de ene limousine in de andere. Drie graden, honden weer, of weer om geen hond door te jagen, ik ben geen hond. In Leuven druppelt het alleen maar, dus geen paraplu. Ik ga toch maar in het bushokje staan. Er zit een donkerbruine, met lichte vlekken, knuffel op het bankje. Met zijn vijfentwintig centimeter ziet hij er niet uitgeslapen uit. Hopelijk vindt hij zijn vriendje straks.
’s Avonds duvel met zoontje gedronken, drie stuks. Laatste bus naar Tremelo, heel ander volk als anders. Hoewel, toch meisje met rode jas, is ze ook duvel gaan drinken? Bus is dik op tijd, ik denk niet dat hij overal het voorbeeld gegeven heeft, wat betreft snelheid. In Werchter stappen er nog vier op voor Tremelo. Ook niet gewoon, ze hebben ook duvel gedronken…. Denk ik.
Morgen ga ik terug werken, als het regent.