dinsdag 10 maart 2009

Regen.

Garagepoort open... oeps regen. Gelukkig heb ik zo een doosje waarmee ik mijn poort kan dichtdoen. Op weg naar het dorp, een serieuze bui. Dorp leeg op een vuilniswagen na en het bakkerskraam, voor de markt. Vuilniswagen, zijn lichten staan te hoog afgesteld, ze verblinden. Ondertussen is het al maar druppellen dat het doet. Zonder nat worden naar de bus. Het is terug de nieuwe versie. In Leuven wandeling kunnen doen zonder nat te worden. Wel lang moeten wachten op de bus naar Brussel. Ondertussen vallen er toch een paar druppels. Iemand doet zijn paraplu open. Oeps bijna in mijn oog, opschuiven. Ze staat niet stil, de mensen met wie ze aan het praten is zijn ook al opgeschoven. Ik schuif nog maar op, of ik ga toch in aanraking met de paraplu komen. Busje is er, neen het is geen goed weer. Bus zit bijna helemaal vol, ik wil naast een man gaan zitten, vraag om zijn jas te nemen, maar als ik zie wat er allemaal onder zijn jas lag, niet te doen. Iemand anders dan maar plaats laten maken. diegene voor mij legt zijn zetel zo plat mogelijk, ikke niet veel plaats meer. als de bus vol zit zouden ze eigenlijk allemaal hun zetel moeten rechtzetten. De man naast mij wil slapen en probeert zich op zijn zij te leggen, moeilijk heeeeee.