maandag 16 maart 2009

Kermis.

Vrijdagavond, te voet naar het Sint Jacobsplein. Bij den Cubaan zit het vol. Den bus dan maar naar het station. Het is kermis, en er loopt aardig wat volk rond. Naar den Marie Thérèse, helemaal vol. Ik zou aan den toog al in derde file moeten gaan staan. Tafels ook allemaal bezet, ik denk dat ze op een bus wachten, om ergens voetbal te gaan kijken. Terug naar buiten andere kant van de kermis bekijken. Waar den Heksenketel was, gaan kijken, der staat al terras buiten. Tafeltje in de hoek is vrij. Sjaal aan en gaan zitten. Ik kijk naar binnen, maar ze zien mij niet. Na tien minuten is er een koppeltje dat medelijden met mij krijgt en iemand sturen om op te nemen. Een duveltje graag. Het is een jong ding. Duvel, sigaar, maar het is toch fris. Potsje opgezet is al veel beter. Als Europa alle gloeilampen weg wilt, gaat dat nog veel geld kosten voor de kramen. Jong ding is dochter van uitbaatster. Sigaar op, duvel leeg, naar de bus. Mercedes met chauffeur. Veilig naar Tremelo.