woensdag 11 maart 2009

Etentje.

Deze middag met collega’s en een oud collega gaan eten. Met de auto meegereden naar Zavemtem. Na het etentje blijf ik met Pol nog napraten. Collega’s moeten nog werken, ik niet. Bus zoeken in Zavemtem om naar huis te geraken. in de buurt van het station zal ik er wel eentje vinden zeker, een helleboel zelfs. Ik kies de bus voor Haacht. Aan de halte was er een vrouw met een klein kindje, die een boekje heeft en raad geeft, dankjewel. Zij neemt ook die bus. Het is een vrij recente lijn, die er gekomen is omdat ze op Zaventem geen personeel meer vonden.
Bus rijd met mij door onbekend gebied. Landelijk Zaventem, nu heb ik dat ook gezien. Wat nu het terrein van de vlieghaven op? Vliegers van heel dicht bij zien, ze staan rustig te wachten. Slagboom omhoog, een beetje verder nog één en dan nog eentje....... is dit een kaping? maar mijn medepassagier blijft rustig zitten, zal dan ook maar rustig blijven. Ik wist niet dat hier zoveel gebouwen staan. DHL, Sabena technics, en nog veel meer, je ziet ze niet vanuit de buitenkant van de luchthaven. Uiteindelijk rijd de bus een stuk terug langs dezelfde slagbomen, Recht op twee grote vliegers af, nee hij draai op tijd. Tussen prikkeldraad door, langs weerzijden, doet mij denken aan Berlijn met zijn muur. Daar moest je ook zo tussen de prikkeldraad doorrijden. Ha hier herken ik het, ben hier nogal eens doorgereden, het is Brucargo, van hier vertrekt het goederen vervoer. Ik herken gebouwen, die je van op de Haachtsesteenweg ook kan zien staan. Een beetje verder moeten we de militaire vlieghaven passeren, gaat hem daar ook doorrijden. Neen juist er voor, slaagt hij af, terug de normale weg op.
En nu.... herkenbare weg, Haachtsesteenweg. Kampenhout, de vrouw met het kind stapt af, braaf kindje hebben ze niet gehoord. Het is een meisje, op de bus kom je alles te weten. Kampenhout sas voorbij. Hier hebben ze een spiksplinternieuw busstation geplaatst. Is duidelijk ontworpen door iemand met zijn auto naar het wc gaat en niet met de bus. Ik ga naar voor, de buschauffeur verschiet. Hij dacht dat er niemand meer op zijn bus zat. Ik vraag of dat hij weet of de bus uit Brussel naar Keerbergen voor of achter hem rijd. De vrouw uit Zaventem had mij immers uitgelegd aan de hand van haar boekje dat ik normaal maar een paar minuten moet wachten. maar deze is een paar minuten te laat. Hij weet het niet maar geeft wel zo boekje waar alles instaat. Vijf minuten gewacht op de bus naar Keerbergen, daar vijfentwintig minuten gewacht op de bus naar Aarschot. Deze brengt mij tot in Tremelo, veilig thuis.