woensdag 18 maart 2009

Dekking.

Vanavond twee collega’s mee op de bus naar Leuven. Voor eentje is het nog maar zijn tweede keer dat hem met deze bus meerijd, we zullen het hem nog moeten leren. Bijna aan het Sint Jacobsplein, eventjes een doos sigaren gaan halen. Ze hebben op mij staan wachten, samen naar de bus. Onmiddellijk opstappen, vroum naar het station. Met den nieuwe, ga ik een pint pakken, Herman twijfelt, hij wil nog gaan trainen. Maar als ik zeg dat we in den “ouden tijd” gaan, kan hem niet weerstaan. Dus met drie, grote stella drinken. Van waar we zitten kunnen we het bord zien dat de uren aangeeft van de bussen die tussen nu en tien minuten vertrekken. Herman ziet al een bus voor hem, maar zijn pint is nog maar half... dus blijft hem zitten. Een tweede pint, en een derde pint. Mijn bus komt eraan en ik trek mij strategisch terug naar de halte. Zij zullen mijn aftocht dekken. Hoe lang ze daar over gedaan hebben weet ik niet.
Bus vandaag met gesloten deuren, chauffeur wist het mij onmiddellijk te vertellen. :-)