woensdag 25 februari 2009

Overstap

Een overstap bij de lijn is niet altijd evident. Van het Sint Jacobsplein naar de IJzermolenstraat legt dat maar eens uit. Het is gewoon de ervaring die me dat geleerd heeft. Je kan ‘s morgens de ringbus nemen, te laat voor de eerste bus uit Limburg. Dus doe ik een wandeling van 7 à 8 minuten. Even waker worden om dan terug te slapen tot Brussel. Van Bertem tot de afrit Brussel, slaap ik immers. Dit is een probleem als ik met de auto ga, moeite om wakker te blijven. Excuseer mij bij de andere bestuurders, kan er niet aan doen.
Dus dienen overstap, is één maal, te voet, de bocht nemen naar links en dan altijd rechtdoor. Oppassen voor de drollen. Deze zijn niet altijd van de woeffen, soms ook van menselijke aard. Het is een weg die door studenten genomen wordt om naar hun kot te gaan. De bewoners hebben het daar niet gemakkelijk. Eerst leggen ze het straat open om nieuwe stoepen te leggen en dan komen er machines om van die palen in de grond te maken, straat weg. Nu hebben ze de grond tussen die palen weggedaan, één groot gat. En rondom veel modder. Tegen volgende week zou alles in orde zijn……Maar der zijn nog ijzervlechters bezig met vlechten. Dus zal nog even duren. Dit is om een waterbuffer te maken, maar dat geven ze niet aan… hopelijk weten de mensen die er wonen dit. De lager gelegen bewoners zullen blij zijn, geen wateroverlast meer, dagelijks te volgen. Maar ondertussen, zoek ik ieder dag, mijn weg door het slijk, ennnnnn de bewoners?