dinsdag 24 februari 2009

Gemist

Het dorp is leeg is als ik er doorrijd. Straks is het markt, der staan al twee marktkramers. Een bakker en een fruitkraam, ze zijn altijd eerst. Voor het gemeentehuis heb ik mijn vast plaatsje voor mijn autootje, anders sta ik er om dit uur alleen, vandaag niet want de mensen hebben er hun wagen gezet om plaats te maken voor de markt. Voor hoe lang nog want ze gaan de lijn verhuizen naar een verlaten plaats, normaal tracht men ervoor te zorgen dat het opbaar vervoer in het centrum komt. Even wandelen naar de markthalte. In Werchter is het 4 graden. Kwebbel is niet goed want het duur tot halfweg eer ze wakker wordt. Bij het binnenrijden in Leuven 5 graden. Leuven station voorbij tot aan het Sint Jacobs plein, daar is het 6 graden. Vandaar mijn wandeling naar de ijzermolenstraat, halte voor de bus naar Brussel. Als ik aan de hoek ben en de ring nog moet oversteken, busje naar Brussel zien rijden. Twee minuten te vroeg, maar ja, je moet vijf minuten voor het vertrek aan de halte staan. Het regent niet en de vogeltjes fluiten, dus wat is het probleem……collega komt aan voor de volgende bus,”heeewwel bus gemist, mag wel eens na zoveel jaar”:-) . Uiteindelijk, toch nog op tijd op het werk, mijn werkgever heeft niets gemerkt….