donderdag 26 februari 2009

Avond

Als ik ‘s morgens na mijn wandeling in Leuven op de bus wacht, is dit normaal zeven a acht minuten wachten. ’s Avonds is dit een dik half uur. Dus slenteren naar het Sint Jacobsplein. Als ik verwacht dat er veel volk op de bus zal zitten, zoals vandaag. Donderdagavond zijn de winkels langer open. Dan zie je ze soms met pakken aankomen, dus bus op het Sint Jacobsplein nemen. Ik blijf niet buiten staan. Dan ga ik bij de Cubaan iets drinken. Als het rustig is neem ik de eerste bus naar het station, om daar iets te gaan drinken. Die bus kan van alles zijn: naar Tienen, Dienst, of gewoon naar het station, deze kan ook vanuit vele richtingen komen. Keuze genoeg daar, van etablissementen met standing, tot kroegen. Ik zal jullie wel nog eens meenemen op kroegentocht aan het station.