maandag 23 februari 2009

Kwebbel

Zeven voor zes, ik kom toe aan de bushalte, er staat alleen nog maar kwetter. Een hyper actief madammeke dat niet stilstaat en nog minder kan zwijgen. Haar dagelijkse praatpartners zijn er niet, dus een poging bij mij, maar ik ben nog niet helemaal wakker en wil nog een dutje doen. Dus zoveel mogelijk ontwijken. Nu is de bus nog te laat ook, na één minuut begint ze al rond te draaien, gaat kijken aan het rond punt, of de chauffeur niet ergens verloren staat. Niet lachen, is al gebeurd dat hem ergens stond in de verkeerde richting. Allee, dat zijn dan mensen die in reserve staan, die ze dan op die lijn plaatsen en nog nooit in Tremelo geweest zijn, maar we geraken er altijd wel. Nu ook met drie minuutjes vertraging, is hij der, ik ken de chauffeur niet maar hij kent wel de weg. Zaterdag vertelde ik nog over de lange bus. Neeje in de vakantie is de gewone bus. Dit maakt dat hem helemaal vol geraakt en niet iedereen kan zitten maar iedereen kan wel mee. Madammekes met kinderen zijn duidelijk met verlof, de mannen zijn vandaag in de meerderheid. Het ventje van een collega is er ook, Hij wil ook slapen. Zal niet gemakkelijk zijn, want zelfs als de bus vol zit komt kwettertje er nog bovenuit. Aan de overweg, gaat deze juist dicht als we eraan komen, dit is altijd zo als we een paar minuten te laat zijn, dus dat word dan vier tot vijf minuten. Maar niemand maakt zich zorgen, het gaat toch nog goed vooruit. Zou Obama ook met een bus van de lijn naar Tremelo komen?